torsdag 11 mars 2010

Mataffären.se

Har ni också upptäckt den nya tjänsten? Att kunna handla mat på nätet och få det hemlevererat. Gud, så smidigt. Det tog ett tag innan jag valde att göra det, för när jag upptäckte tjänsten, upptäckte jag även påslaget på varans pris. En liter mjölk bl.a kostar 1 kr extra på mataffären.se än om jag handlar den på Stenhamra Konsum. Hemkörningsavgiften på 85 kr, är väl inget att snacka om. Men så kom jag fram till att varje gång man åker till coop forum eller Willys, så åker varor ner i vagnen för säkert 200 kr per gång som är onödiga och inte var med på listan. Speciellt om barnen är med när man handlar. Om det är ett par kronors påslag per vara och man handlar 30 varor så är det 60 kr man betalar extra. Dessutom så spar man ju in på bensinkostnaden och tiden man sparar. Nu har vi använt mataffären.se i snart 2 mån, och jag är supernöjd. Vi får hemkört varje torsdag på kvällen. Det är nästan så att man på ti och ons går och längtar tills torsdagkvällen då man får packa upp varorna som kommit och fylla på skåpen. Mataffären .se är Coops nätaffär, och jag kan varmt rekommendera dem. Bra hemsida och bra utbud.

I går kom veckans leverens.




1 kommentar:

  1. Hej! Det låter smart att spara tid genom att handla mat på nätet och att det även kan vara miljövänligt. Bättre att en lastbil levererar till många än många bilar på väg till och från affären. Och jag hoppas att det även går att handla choklad :). Om du vill se mina senaste skapelser i choklad:
    http://feelrichtoday.blogspot.com/2010/03/skapa-laga-och-baka.html
    http://feelrichtoday.blogspot.com/2010/03/en-kul-helg.html

    SvaraRadera