onsdag 19 augusti 2009

Min olycka

Ja, så det kan bli...
I lördags sågade jag ved med en cirkelsåg. Jag är inte helt säker på hur, men vedträt fastnade mot sågklingan och när jag försökte få loss den, hamnade min hand under sågklingan. Jag har fått svåra skador på hö långfinger. Det är en fraktur på benet och senor är avslitna. Jag opererades tillslut igår, där man har fått skära bort delar av den trasiga senan och sy ihop det som finns kvar. Nu är handen helt ingipsad och jag är helt sjukskriven i minst 6 veckor. Naturligtvis är det ju hö hand, och jag är ju högerhänt, så jag känner mig ganska handikappad. Med mycket sjukgymnastik så tror man dock att fingret blir brukbart igen, men först ska jag vara gipsad i 4 veckor. Man blir duktig på att skriva på datorn med vä hand...
Om man ska hitta något positivt i situationen så är det väl att jag blivit avrådd från att byta bajsblöjor, då man inte vill ha in bakterier i såret som involverar skelettskada.
Jag uppdaterar mer om hur de går längre fram.

1 kommentar:

  1. Men vad gör du!! Det där var ju totalt onödigt lilla vän :) Ta det lugnt nu...Kram!

    SvaraRadera