måndag 7 september 2009

Handen


Ja, nu är det över 3 veckor sedan jag höll på att förlora mina fingrar i cirkelsågen. Att vara gipsad på hö hand när man är högerhänt, det är ingen hit!!! Därför blev jag inte så ledsen när jag fick en infektion i operationssåret så att man fick ta bort gipset två vekor tidigare än planerat. Det växer massa äckliga bakterier i såret så nu har jag fått en ny antibiotika kur. Såret tvättas och läggs om av distriktssköterskan på vårdcentralen varannan dag. Eftersom jag fortfarande inte får röra
långfingret, har jag nu en speciell skena som handen ligger i. Men nu har de släppt lös pekfingret plus att det är luftigt och öppet. Mycket bättre än gipset. Den här skenan ska jag ha i ytterliggare 1 vecka, och sedan får jag förhoppningsvis börja röra på fingret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar