måndag 25 januari 2010

Ny hemsituation

Vilken vinter. Tyvärr verkar den ju hålla i sig. Markus är dock lycklig. Han har fått prova på att åka skidor för första gången och han var jätte duktig. Lyckades ta sig fram helt på egen hand, dock var det väldigt svårt att ta sig upp när han ibland ramlade. Till och med när det är kväll, och alldeles kålsvart ute, trivs han ute på tomten. Han kan vara ute i flera timmar och gräva i snön och leka med Nellie. Jag tror inte att han längtar så speciellt mycket efter våren.
Annars så handlar mitt liv nu mycket om jobb förändring, då jag 1 februari börjar mitt nya jobb på Luna bvc i Södertälje. Resvägen blir bättre, halva tiden, och nattjobb byts till tidiga mornar och vardagar. Det ska bli väldigt roligt, ser väldigt mycket fram emot det. Kommer att jobba lite strönätter på mitt nuvarande jobb också, så banden knyts inte helt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar