lördag 20 februari 2010

Karolina har fyllt 10 år!!!

Ja, så har mitt äldsta barn fyllt tio år. Karolina firade naturligtvis sin födelsedag och att hon fyllde tvåsiffrigt, och hon tyckte att det var speciellt att bli just 10 år. Men det var en annan känsla för mig. att förstå att det är 10 år sedan jag fick min första lilla bebis. Och hon var verkligen liten, vägde bara 2,8 kg när vi åkte hem från BB, då var hon 2 dagar gammal.
Men nu var det dags att fira att hon fyllt 10 år, och vi planerade ett kalas tillsammans. 15 personer blev bjudna och det var mycket som skulle fixas innan. Storasyster Alexandra erbjöd sig att sköta bakandet. Gud, så skönt att jag slapp det...
På kalasdagen, då allt ska fixas, ser jag till att köra i diket på förmiddagen ett par timmar innan kalaset ska hållas. Superbra!! Jag kom inte loss, försökte skotta fram bilen, Fleming försökte "gungköra" loss bilen, tillslut satt vi så djupt fast och fastkilad med en lyktstolpe in i hjulhuset på bilen. Dörrarna på förarsidan kunde inte öppnas pga all snö som räckte upp till fönstret på bilen!!Det var bara att inse att bilen inte kommer loss oskadd. Och timmarna gick...
En stor kram, (och en back starköl), till vår granne Anders som kom ut med traktorn och lyckades lyfta loss bilen utan att den skadades. Tyvärr hade vi kört sönder lyktstolpen...
Här pågår smakprovning av chokladmuffins smeten

Med chokladströssel...

Eller polkaströssel...



15 personer kom och ville fira Karolina. Här sitter ett kompisgäng och pratar och undersöker alla de fina presenter som hon fick.

De sjöngs och sjöngs. Många ville sjunga singstar.



Markus som aldrig tidigare sjungit, passade på att ta micken när kalasgästerna gått hem. Han sjöng till Magnus Uggla, men hade en egen text till låten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar