fredag 12 februari 2010

Nytt vardagsrum

Vi har köpt nya möbler till vardagsrummet. Jag har länge varit trött och irriterad på vår soffgrupp, som de flesta utom jag verkar tycka är jättesköna. Men nu är det ju så att det är jag som bestämmer här, så tillslut, efter många års tjat, så har jag fått min nya soffa. De gamla har fått flytta ner i gillestugan.

Markus älskar verkligen att skruva och fixa, så han fick göra det mesta av ihopstättningen. Vilket han i och för sig tyckte var jätte roligt.

Visst, Fleming hjälpte till lite då och då...


Men mestadels av tiden höll han sig till delegering av arbetsuppgifter...

Så Markus skruvade....och skruvade.


Här är vårt nya färdiga vardagsrum. Det ska så småningom komma upp en hylla/skåp ovanför tv:n, med spotlights som lyser ner på tv:n. Men det tar nog någon vecka till innan det blir klart. Markus behöver få vila lite emellan de hårda arbetsuppgifterna.

Fint va?

1 kommentar: