tisdag 15 juni 2010

Destination Egypten

Nu var det dags för de första förberedelserna inför semesterresan till Egypten i Augusti. Det var dags att besöka polisen och passmyndigheten för att ordna pass till Karolina, då hennes pass går ut nu i Juni. Tur att man inte behöver göra det besöket så ofta för jag höll på att bli galen. Det var 33 personer före mig i kön, varav många av dem skulle skaffa pass till hela familjen. Det tog 1,5 timme tills att det var vår tur, och då var jag färdig att strypa Markus, som jag var tvungen att ha med mig. Fast vilken 4-åring sitter still på en hård bänk och är tyst i 90 minuter? Att de inte tänkt på att göra en lekplats eller något. Det måste ju vara stökiga barn där varje dag. Det var massa med barn där under den tiden vi var där.

Nu är det 2 veckor kvar tills att Prince och Princess får flytta hemifrån. Prince är tingad och ska flytta hem till Markus och Karolinas kusin. Princess är fortfarande till salu. De växer så det knakar. Stackars Nellie har blivit så tunn efter barnafödandet och diandet, att det nästan inte finns något kvar av henne. Men vad jag har fått höra så är det normalt att det blir så. Hon ska tydligen ta igen det sedan. Nu håller bebisarna på att lära sig äta mat och minskar på diandet.

1 kommentar:

  1. så söta vovsingar. Vad härligt att åka till Egypten, vi ska ju dit med fast i oktober. LÄngtar. Ska ni till Hurghada?

    SvaraRadera