fredag 25 juni 2010

Trädgården

För någon vecka sedan bjöd jag hem mina arbetskollegor på BVC på en grillkväll hemma hos oss. Av dem fick jag då ett par plantor av till synes vanliga fina trädgårdsblommor. Men de var inte så vanliga. Det är soldyrkande blommor. När det är sol, öppnar de sig och blir stora härliga blommor. När det blir molnigt, drar de ihop sig och stänger blommorna. De är jättehäftiga.

I solen...

I molnigt väder...

De här blommorna köpte jag 3 små plantor av förra sommaren. Visste inte då att det faktiskt var flerårs blommor. I år har de blivit jätte kraftiga och är jättevackra i rabatten med sina blåa blommor.


1 kommentar:

  1. Wow, soldyrkande blommor! Finns det möjlighet att de kan fröa av sig till en kruka hos mig? Jag kan fixa mer chokladtårta till dig och Fleming i utbyte, till och med en hel!

    SvaraRadera